παρα-κείμενα

Τετάρτη, Οκτωβρίου 22, 2008

115 ~ αριθμητική




ΔΙΑΙΡΕΣΗ

Οι άνθρωποι είναι διαιρεμένοι
γιατί ο θεός δάχτυλο
που λεγόταν Ένα
ένιωθε μοναξιά
κι έτσι έφτιαξε για τον εαυτό του έναν αδελφό σαν κι αυτόν

που λεγόταν Άλλο Ένα

τότε ήταν κι οι δυο μόνοι

έτσι έκαν' ο καθένας για τον εαυτό του τέσσερις άλλους
όλοι δίδυμοι

ύστερα φοβήθηκαν ότι
ο ένας τον άλλον θα χάσει
και θ' απομείνουν μόνοι

κι έφτιαξαν δυο χέρια
για να πιαστούν

αλλά τα χέρια αποχωρίστηκαν

κι έτσι έφτιαξαν δυο μπράτσα για τα χέρια

είπαν Ανάμεσα στα δυο τα μπράτσα
είναι πάντα μια καρδιά

κι η καρδιά θα είναι για όλους εμάς
...
W.S. Merwin
*μτφ: Kατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
-Σύγχρονοι Αμερικανοί Ποιητές-



ICTUS
...
Αργότερα, μετά τον απογευματινό μας βουβό περίπατο,
καθισμένοι ο ένας απέναντι στον άλλο
σ' αυτό το θλιβερό δωμάτιο
με τους ξεφτισμένους τοίχους
και τα κορνιζαρισμένα φωτοστέφανα
δίνουμε τέλος στην αμήχανη τελετουργία:
το μοναδικό κερί ανάβει
- η αριθμητική του σώματος δεν έχει πια σημασία -
και σβήνει βιαστικά
απ' την ασθενική ανάσα,
προτού ο άνεμος προλάβει
να εκδικηθεί τον αδέξιο μορφασμό.
...
Χάρης Βλαβιανός
-Adieu-



ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΩΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΩΝ

Μια μέρα τον άκουγα που μιλούσε με συναδέλφους του για μαθηματικά, για τη σοφία των αριθμών, για το σύμπαν. Χωρίς να καταλαβαίνω τα πάντα, μάντευα το νόημά τους. Και δεν ξέρω αν ταίριαζε στην ώρα να πω εκείνο που είπα, μα το είπα πριν σχεδόν τ' αποφασίσω. "Οι αριθμοί μέσα μου, από το ένα ως το μηδέν - έτσι το είπα - , είναι πολύ καθαροί κι αλληλένδυτοι' ο ένας σχηματίζεται από τον άλλον, και συνάμα ο ένας στέκεται εδώ, ο άλλος εκεί, (παρίστανα με τα χέρια μου διάφορα επίπεδα), και κάνουν άπειρους συνδυασμούς... Είναι σα μια πολιτεία" πρόσθεσα, αλλά δεν με ικανοποίησε η παρομοίωση' "Σαν ένα τέλειο σχέδιο", προσπάθησα να αποδώσω καλύτερα την εικόνα που είχα για τους αριθμούς - μα παραιτήθηκα.

Ζυράννα Ζατέλη
-Στην ερημιά με χάρη-



ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ

Ένα κι ένα κάνουν δύο, λένε μες στο καφενείο
Μα εγώ,
εγώ με σένα, ένα κι ένα κάνουν ένα

Ένα κι ένα κάνουν δύο, λένε στο μηχανουργείο
Μα εγώ,
εγώ με σένα, Θε μου, γίνομαι κανένα

Νίκος Παπάζογλου / Μανώλης Ρασούλης
(με τον Νίκο Παπάζογλου)

permalink

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα