παρα-κείμενα

Κυριακή, Μαΐου 21, 2006

11 ~ γράμματα, i

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us

Σου γράφω... Κι όμως τόση είν’ η σιγή που με κυκλώνει,
που, λέω, αν άντεχα τα χείλη θ’ άκουες τη φωνή μου...

Άγγελος Σικελιανός


Image Hosted by ImageShack.us
Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΕΦΤΑΣΕ ΝΩΡΙΣ

Σεπτεμβρίου δεκαεπτά μέρα Τετάρτη
ανοίγω το σάκκο με τα χειμωνιάτικα
το σακκάκι μου το παντελόνι μου
δυό πουλόβερ
στην εσωτερική τσέπη μια απόδειξη συστημένου
(η απάντηση δεν ήλθε ποτέ).

Ο χειμώνας έφτασε νωρίς φέτος, απροσδόκητα.

Χρίστος Ρουμελιωτάκης
-Ξένος Ειμί και άλλα Ποιήματα -

Image Hosted by ImageShack.us
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ

Είμαι κουρασμένη, Λατρεία μου, τρίβοντας την καρδιά μου
Στον πόθο μου για σένα'
Στείβοντάς την σε μικρές σταγόνες μελάνι
Και ταχυδρομώντας την.
Και ζεματίζομαι εδώ μόνη, κάτω απ' τη φωτιά
Του ολόγεμου φεγγαριού.

Amy Lowell
*μτφ: Τάσος Κόρφης
-Συνυπάρξεις-


Image Hosted by ImageShack.us
Ο ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΟΣ

Εγώ ήμουν ολομόναχος σ' εκείνο το κελλάρι και αδημονούσα να φέρω σε πέρας ένα σημαντικό εγχείρημα. Είχα προμηθευτεί ένα φύλλο χαρτί και ένα υπόλειμμα μολυβιού, και εδώ και μέρες περίμενα να μου παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία να γράψω το πρόχειρο ενός γράμματος, στα ιταλικά βέβαια, που ήθελα να εμπιστευτώ σ' έναν ιταλό εργάτη να το στείλει στην Ιταλία στους δικούς μου. Πράγματι εμάς, μας ήταν αυστηρά απαγορευμένο να γράφουμε. Ήμουν βέβαιος πως, αν το σκεφτόμουν λίγο, θα έβρισκα τον τρόπο να συντάξω ένα μήνυμα που θα ήταν αρκετά σαφές για τους δικούς μου και συνάμα αρκετά αθώο ώστε να μην προσελκύσει την προσοχή της λογοκρισίας. Δεν έπρεπε να με δει κανείς, γιατί το απλό γεγονός ότι έγραφα ήταν από μόνο του ύποπτο, (για ποιο λόγο και σε ποιόν θα μπορούσε κάποιος από μας να έχει κάτι να γράψει;) και το στρατόπεδο καθώς και το εργοτάξιο έβριθαν από καταδότες. Άφού δούλεψα καμιά ωρίτσα τακτοποιώντας τους κυλίνδρους, ένοιωσα αρκετά ήρεμος για να αρχίσω το γράψιμο.

Primo Levi Λιόσα
*μτφ: Σάρα Μπενβενίστε
-Λίλιθ-


Image Hosted by ImageShack.us
ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

Βροχή και σήμερα κι ούτε ένα γράμμα σου
κι ούτε ένα μήνυμα στον μαύρο ουρανό...

Φυλάξου αγέρα μου, φυλάξου αγρύπνια μου
φυλάξου αγόρι μου, από τον κεραυνό


Γιάννης Σπανός / Λευτέρης Παπαδόπουλος

Ετικέτες

permalink

2 Comments:

ΕΣΚΙΣΕΣ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥ

Έσκισες το γράμμα μου
σε μικρά κομμάτια
που έτρεχαν πίσω σου
πεινασμένα σκυλιά
όπως τις φύσαγε ο αέρας
οι λέξεις.

Γ.Τ. Από τον πειρασμό της νοσταλγίας (2002)

Δευτέρα, Νοεμβρίου 15, 2010 10:17:00 π.μ.  

...αλλά "ο πειρασμός της νοσταλγίας" έχει εξαντληθεί από τα βιβλιοπωλεία της Αθήνας. Ή όχι;

Τρίτη, Νοεμβρίου 30, 2010 3:58:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα