παρα-κείμενα

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 09, 2010

163 ~ τίποτα, ii



Δεν είμαι τίποτα
Ποτέ δεν θα είμαι τίποτα.
Δεν μπορώ να θέλω να είμαι κάτι.
Αλλά έχω μέσα μου όλα τα όνειρα του κόσμου


Fernando Pessoa
*μτφ: Ρήγας Κούπα


Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ

Έρχονται ομίχλες. Κάθονται
πάνω σε λέξεις
απλές
που πριν λίγο
δεν προκαλούσαν. Τώρα αρκεί
μια μετακίνηση του ποτηριού
ένα χαρτί στο πάτωμα
μια λέξη
να φέρει την καταστροφή.
Έχει περάσει ο καιρός του έρωτα
κι ο καιρός της αγάπης.

Βασίλης Κουγέας
-Του άλλοτε κατοικημένου-



ΠΡΟΣΩΠΟ

Τίποτα δεν περίμενα από το πρόσωπό μου,
τίποτα καλό. Ένα κουρασμένο πρόσωπο δασκάλας,
και όχι μόνο θα έπρεπε να επιστρέψω στο σπίτι
φορώντας το. Αλλά όταν κοιτάχτηκα
πάνω απ' τον νιπτήρα και δεν υπήρχε
ούτε καθρέφτης, ούτε πρόσωπο μέσα,
ξαφνιάστηκα, σαν ν' άκουγα την είδηση
απρόσμενου θανάτου. Τα μάτια μου
καρφώθηκαν κάπου πιο πέρα
στο τίποτα.

Mónika Mesterházi
-Η κοινή μας φούγκα-
*μτφ: Αθηνά Παπαδάκη



Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Ευτυχώς το τρένο είχε καθυστέρηση και πήγα στο πρώτο βαγόνι για να βγω πιο γρήγορα, στο σταθμό της Σάντα Λουτσία στη Βενετία. Ένα τμήμα του βαγονιού προορίζεται για το σταθμάρχη. Ήταν απασχολημένος με μια όμορφη ragazza. Του έκανα πρώτα φιλοφρόνηση για το χρώμα, πράσινο της ελιάς - απαίσιο και αμίμητο - που του ασχήμαινε τη στολή των Φερόβιε ντελό Στάτο.

- Ποια ακριβώς είναι η δουλειά σας;
- Να σημειώνω τις ώρες άφιξης και αναχώρησης από κάθε σταθμό σ' ένα μεγάλο κατάστιχο.
- Perché?
- Per niente.

Michel Jouvet
*μτφ: Μαρία Βώττα



ΤΙΠΟΤΑ

Ήρθε νωρίς το τίποτα
και πέσαν οι αντιστάσεις
τώρα χωρίς προφάσεις
όλα κινούνται ύποπτα

Στέφανος Κορκολής / Παρασκευάς Καρασούλος
(με την Δήμητρα Γαλάνη)

Ετικέτες

permalink

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα