παρα-κείμενα

Παρασκευή, Ιανουαρίου 07, 2011

171 ~ θέατρο, ii



μπορεί να θεωρούν ότι ανήκω στη δική τους κάστα
ότι σε λίγο σε κάποιο άλλο περιβάλλον θα υποκρίνομαι
κι εγώ
εξίσου επιτυχημένα παίζοντας το δικό μου θέατρο.


Τάσος Γαλάτης


ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ

Δεν είμαι πραγματική.
Τα διαφορετικά προσωπεία μου υπονοούν
το μη υπαρκτό πρόσωπό μου.
Όμως σ’ ένα θέατρο σκιών
αν κάτι έχω να προσφέρω
αυτό είναι μια θεατρική πράξη.
Διαφορετικών ρόλων.
Η τέχνη είναι το στοιχείο μου.
Προσχεδιασμένες συγκινήσεις.
Ένα τέτοιο ρεπερτόριο μονόλογων
και αρχαϊκών χαμόγελων.
Μοναχικών ωρών και τρόπων

Νανά Ησαΐα


ΘΕΑΤΡΟ

Αυτός ο χώρος είναι το μυστικό μου θέατρο
και η καρδιά μου, σ' αυτό το σκηνικό, παίζει μια πράξη ακόμα
Είναι αληθινή, έστω και αν ακόμα συνεχίζει η παράσταση
Αλλά βλέπεις η αγάπη είναι εδώ...
Θα 'θελα να 'σουν ο μόνος θεατής μαζί κι ο θεατρίνος
όμως δεν με πειράζει να με βλέπουν όλοι
σαν λέω το τραγούδι μου συμπληρώνοντας τις σελίδες
στο βιβλίο της ζωής μου
Ποτέ δεν ξέρω ποιος θα εμφανισθεί στη σκηνή
και θα μ' αφήσει να ουρλιάξω ή να χορέψω περισσότερο
Στο μεσοδιάστημα υπάρχει γαλήνη ή λίγος μονόλογος
αλλά αυτό το θέατρο είναι ακόμα εδώ, ζωντανό,
και σας καλωσορίζει όλους.

Anna Cellmer
*μτφ: Ιωάννα Μοάτσου-Στρατηγοπούλου


ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

Ας μείνει μόνο το φεγγάρι στην ορχήστρα
στο αρχαίο θέατρο ας αδειάσουν οι κερκίδες
Ας έρθει η νύχτα με μαχαίρι Κλυταιμνήστρα
να πάρει εκδίκηση απ’ όλους τους Ατρείδες

Ας μείνει μόνο το φεγγάρι στην ορχήστρα
και μεθυσμένο από τον πόνο να με δει
που θα περνάω τη ζωή μου σε μια ξύστρα
για να τραβήξω την πιο μαύρη μου γραμμή

Κι αν η παράσταση που δόθηκε γελοία
κι αν μας εμπαίξανε οι πρωταγωνιστές
στα ρημαγμένα σκηνικά και στα τοπία
γυρνάν οι στίχοι του Ευριπίδη σαδιστές

Να μου θυμίζουν ότι είμαι εγκλωβισμένος
μέσα σε ψέματα που γίνανε θεσμοί
Να ειρωνεύονται πως ζω ευτυχισμένος
κι άλλος στη θέση μου έχει θυσιαστεί

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας / Ισαάκ Σούσης
(με τον Γιάννη Κότσιρα)

Ετικέτες ,

permalink

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα