παρα-κείμενα

Κυριακή, Μαρτίου 17, 2013

217 ~ τραίνα, iii



Τραίνα σκορπούν στα πέρατα από παντού
ακούγονται αβέβαιες ανάσες.

Στα ραγδαία βαγόνια της συντριβής
οι χλωμοί επιβάτες του μοιραίου λάθους
διασχίζουν το γκρίζο μάταιων περιοχών.

Κυριάκος Ευθυμίου
-Εντευκτήριο τχ. 97-


ΣΕΛΗΝΗ 20 ΗΜΕΡΩΝ

...
Θυμάμαι κάποτε
που κουρασμένος κάθισα πάνω στη βαλίτσα μου σε κάποιον έρημο σταθμό:
περίμενα να περάσει ένα παιδικό τραίνο ή να κατέβει από ένα βασιλικό βαγόνι η αξέχαστη Ρεζεντά
γιατί υπήρξα κι εγώ παιδί κι ύστερα νέος κι έκλαψα σε μοναχικά δωμάτια
ή στο πάρκο νύχτες...

Τάσος Λειβαδίτης
-Μικρό βιβλίο για μεγάλα όνειρα-


ΩΔΗ

...
Δώσε μου, ω Orient-Express, Sud-Brenner-Bahn, δώστε μου
τους θαυμαστούς υπόκωφους θορύβους σας
και τις παλλόμενες γοητευτικές φωνές σας
δώστε μου την εύκολην κι ανάλαφρην ανάσα
των υψηλών οστεώδικων ατμομηχανών με τις άνετες κινήσεις
των ατμομηχανών που γοργές
χωρίς καμιά προσπάθεια σέρνουν πίσω τους τέσσερα βαγόνια κίτρινα με γράμματα χρυσά
μέσ' στις βουνίσιες ερημιές της Σερβίας
και πιο μακριά μέσα στο πλήθος των βουλγαρικών ροδώνων...

Α τούτοι οι θόρυβοι και τούτη η κίνηση
πρέπει να μπούνε στα τραγούδια μου και να ιστορούν
για μένα, για τη ζωή μου την ανέκφραστη, την παιδική μου ζωή
που πια δε θέλει τίποτα να ξέρει, μόνο
σ' αβέβαια πράγματα παντοτινά να ελπίζει.

Valery Larbaud
*μτφ: Τάκης Σινόπουλος
-Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία-
(Ανθολόγιο μεταφράσεων για την Β' Ενιαίου Λυκείου)


ΟΙ ΣΥΜΠΑΙΧΤΕΣ

Ο Νούσης πηγαίνει στο σταθμό και βγάζει δύο εισιτήρια για τη Θεσσαλονίκη.
- Με το «Ακρόπολις-Εξπρές»... Κουσέτες, παρακαλώ.
- Θα σας κόψω μέχρι το Μόναχο· εκεί θα πρέπει να ρωτήσετε για κουσέτες. Θα φτάσετε στις 7.30' αύριο το πρωί, το «Ακρόπολις» φεύγει στις οχτώ, έχετε μισή ώρα καιρό.

... ...
Κοιτάζει το ρολόι του τοίχου. Σε λίγα λεπτά θα είναι δέκα· το τρένο φεύγει μετά τα μεσάνυχτα, απομένουν λοιπόν δυομισι ώρες για να τελειώνει με όλα. Κλειδώνει τη βαλίτσα σε ένα ντουλάπι του σταθμού και τρέχοντας κατεβαίνει στο υπόγειο και παίρνει το τρένο για το κέντρο της πόλης.

Αντώνης Σουρούνης
-Οι συμπαίχτες-


ΕΧΑΣΕΣ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ

Έφυγες να πας να βρεις αγάπη άλλη
μα στο δρόμο ξέμεινες κι ήρθες πίσω πάλι.

Της αγάπης τ' άστρα είναι πια σβησμένα
Έχασες το τρένο, έχασες κι εμένα.
... ... ...

Γιώργος Ζαμπέτας / Διονύσης Τζεφρώνης
- με τον Παναγιώτη Αστεριάδη και την Φωτεινή Βελεσιώτου
- με τον Δημήτρη Κοντολάζο και τον συνθέτη

Ετικέτες

permalink

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα