παρα-κείμενα

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 30, 2008

113 ~ ευτυχία, i



Είμαι ευτυχής που φίλησα πολλές γυναίκες,
που μάδησα άνθη, που κυλίστηκα στη χλόη την απαλή'


Σεργκέι Γιεσένιν
απόδοση: Γιάννης Ρίτσος

ΤΟ ΒΡΑΔΥ

Τι ήταν αυτή η ξαφνική ευτυχία

Άναβαν φώτα στις βεράντες κι η ψυχή μου
ανέμιζε στα ολάνοιχτα παράθυρα
μ' ένα προχώρημα της άνοιξης
δειλά μες στο αθέατο καλοκαίρι

Τότε κατάλαβα τη νιότη μου ν' ανοίγει
σαν τα λουλούδια και τους στίχους να καρπίζει
κήποι και ποιήματα ποτιστικά πλημμύρα

όχι καρδιά μου τόση ευτυχία

Νίκος-Αλέξης Ασλάνογλου
-Ποιήματα για ένα καλοκαίρι-


ΜΙΑ ΜΕΡΑ
...
Μια μέρα θα σου γράψω ένα ποίημα που θα μιλάει μόνο για το χάδι στο δέρμα σου
και θα μεταφράσει τη ματιά σου σε λέξεις.
Χωρίς συγκρίσεις, χωρίς μεταφορές, μια μέρα θα γράψω ένα ποίημα που θα έχει το άρωμά σου,
ένα ποίημα με τους παλμούς της καρδιάς σου, με τη συνθλιπτική περίπτυξη των χεριών σου.
Μια μέρα θα σου γράψω ένα ποίημα, το τραγούδι της ευτυχίας μου.

Dario Jaramillo Ajudelo
*μτφ: Ρήγας Καππάτος



ΑΛΛΗ

Τελευταία όλο και φεύγω από τη ζωή των άλλων, έχοντας ανακαλύψει ότι πραγματικά ευτυχισμένη είμαι μόνο όταν είμαι μόνη μου. Στη δική μου αποκλειστική ζωή. Των δικών μου ωρών και συγκινήσεων, ενός δικού μου ρόλου. Ακόμα και οι πιο στενοί φίλοι μου βρίσκονται κάπου στην περιφέρεια, μακρυά από αυτό εδώ το δικό μου απομονωμένο κέντρο.
...
Φαίνεται ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο από το να μεγαλώσει κανείς. Και, ακόμα πιο δύσκολο από το να μεγαλώσει κανείς χωρίς να κατακαθίσει το πρόσωπό του, και η ψυχή του σε γερασμένες γραμμές πίκρας, παραπόνων εξωπραγματικών, για χαμένες ευτυχίες, που ποτέ δεν υπήρξαν.

Νανά Ησαΐα


H EYTYXIA EINAI AYTO

Ό,τι ζήσαμε πια είναι σχήμα κλειστό
ό,τι χτίζουμε σκορπάει στον άνεμο
Έτσι είναι γραφτό,
η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να 'ρθεί

Μα κάτι ζωντανούς μας κρατά
κι είναι μόνο ένα βήμα, ένα βήμα πιο πέρα
που ο αέρας της πόλης αλλάζει ξανά,
τα χιόνια λιώνουν γιορτάζει η μέρα
...
Ό,τι ζήσαμε πια είναι σχήμα κλειστό
ό,τι χτίζουμε σκορπάει στον άνεμο
Μα άσε ένα φως ανοιχτό,
η ευτυχία είναι αυτό, που περιμένουμε να 'ρθεί

η ευτυχία είναι αυτό, που περιμένουμε να 'ρθεί

Μανώλης Φάμελλος

Ετικέτες

permalink

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Επιστροφή στην αρχική σελίδα